ALV 26 november; Afscheid Hans Barelds en benoeming Harold Schepers

VVD Netwerk Eemland kijkt terug op een geslaagde Najaars-ALV 2022. De ALV vond plaats in De Observant in het centrum van Amersfoort.

Tijdens de ALV zijn de gebruikelijke agendapunten aan de orde gekomen. De begroting voor 2023 is besproken, de verkiesbare leden op de lijsten voor de Provinciale Statenverkiezingen en de Waterschapsverkiezingen 2023 zijn medegedeeld en de aanstaande campagne is toegelicht. Ook hebben diverse vertegenwoordigers die namens de VVD in de fracties zitten van Amersfoort, Leusden, Nijkerk, Woudenberg en de provincie Utrecht toelichting gegeven over de stand van zaken in de lokale politiek.

Harold Schepers is benoemd tot bestuurslid, Harold is woonachtig in Nijkerkerveen en zal in het bestuur een algemene rol op zich nemen met een focus op vertegenwoordiging van de gemeente Nijkerk. Hij volgt als inwoner van de gemeente Nijkerk Bert Nijeboer op, die in het voorjaar van 2022 afscheid nam van het bestuur. Harold, van harte welkom en veel succes!

Boudewijn van der Woerd ontving de Mr. D.U. Stikkerplaquette. Hij werd uitgebreid in het zonnetje gezet door de Nijkerkse fractievoorzitter Niels Staal, die onder andere aandacht besteedde aan ‘De nacht van Van der Woerd’, waarmee Boudewijn een fenomeen is geworden binnen de Nijkerkse politiek. Van der Woerd ontving de Mr. D.U. Stikkerplaquette, een prestigieuze oorkonde van de VVD.

Ook Hans Buijtelaar werd bedankt voor zijn bijdrage aan de VVD. Hans heeft als wethouder in de gemeente Amersfoort veel bereikt, wat goed in beeld werd gebracht met de prachtige fotocollage van voorzitter Vogels. Hans is inmiddels actief buiten ons netwerk, als wethouder in Wijk bij Duurstede. Succes Hans, en bedankt voor je inzet!

Bestuurslid Hans Barelds is afgetreden. Hij heeft zich jarenlang keihard ingezet voor het bestuur en vertegenwoordigde de gemeente Woudenberg binnen het bestuur. Hans is op de ALV als gewaardeerd lid bedankt met een kistje wijn. Hans blijft zich inzetten voor de lokale fractie in Woudenberg en blijft zo een actief lid. Ook zijn vrouw, Greet Barelds, is tijdens de ALV in het zonnetje gezet met een bos bloemen. Greet zorgde altijd goed voor de vergaderende bestuursleden wanneer vergaderingen bij hen thuis werden gehouden.

Voor Hans was het door de huisregels tijd om ruimte te laten aan een opvolger. Deze opvolger is wellicht gevonden in Manon Koldewijn, die de komende bestuursvergaderingen zal meedraaien om te kijken of zij een rol voor zichzelf binnen het bestuur ziet. Hans, we gaan je enorm missen in het bestuur. Bedankt voor je inzet!