Noodlottig ongeval Remco van Ravenzwaaij

Afgelopen weekend ontvingen wij het zeer verdrietige bericht van het plotselinge overlijden van Remco van Ravenzwaaij. Remco is overleden na een noodlottig motorongeval; hij was 56 jaar.

Remco was in de raadsperiode 2006-2010 lid van de Amersfoortse VVD fractie. Hij startte op 11 april 2006 als buitengewoon raadslid en op 10 april 2007 werd hij beëdigd als raadslid. Op 5 februari 2008 nam hij, tot zijn grote spijt, afscheid van het raadswerk omdat het niet meer te combineren was met nieuwe werkzaamheden.

Hij heeft zich in zijn relatief korte raadstijd verdienstelijk gemaakt bij de ontwikkeling van Vathorst-West. Hij heeft gezorgd dat het cradle-to-cradle principe daar in praktijk werd gebracht. Bij zijn afscheid haalde de toenmalige burgemeester, Albertine van Vliet-Kuiper, dat ook aan en gaf aan dat hij dat op zijn conto mocht schrijven. Evenals dat hij, als helikopterpiloot, de gemeenteraad ook een stuk stoerder had gemaakt. Naast zijn raadswerk was Remco een zeer betrokken en actief lid van VVD Amersfoort.

Ons medeleven gaat uit naar zijn vrouw Saskia, hun zoon en andere nabestaanden. Wij wensen hen veel sterkte met het dragen van dit grote verlies.

Het bestuur VVD Eemland