Patrick Kiel lijsttrekker van VVD Leusden

Patrick Kiel voert bij de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022, de kieslijst van de VVD in Leusden, Stoutenburg en Achterveld aan. De ledenvergadering van de VVD koos Kiel unaniem als lijsttrekker.

De afgelopen 4 jaar is Patrick Kiel (48) actief geweest als wethouder in de gemeente Leusden, waar hij met zijn vrouw en drie kinderen woont. Hij heeft zich in deze periode ingezet op de portefeuilles Jeugd, Onderwijs, Economische zaken, Werk en Inkomen en Recreatie en Toerisme. Kiel heeft in de afgelopen periode een groot netwerk in het dorp en in de regio opgebouwd. Tijdens de Coronapandemie heeft hij zich ingezet voor een gezond bedrijfsleven, de continuïteit van het onderwijs en aandacht voor kwetsbare jeugd.

“De afgelopen periode heb ik van heel dichtbij een bijdrage mogen leveren aan het mooie dorp waar we in wonen. We hebben mooie voorzieningen, betrokken inwoners, een divers bedrijfsleven en een prachtige natuur en buitengebied. Voor de komende periode willen we als lokale VVD aan de gang met een aantal uitdagingen, het versnellen van de woningbouw, onze duurzaamheidsopgave en gezonde gemeentefinanciën. Ik vind het een eer dat ik daar als lijsttrekker aan bij mag dragen”, aldus Patrick Kiel

Voorzitter Manfred Vogels is blij met de keuze voor Patrick Kiel als lijsttrekker “Patrick heeft zich de afgelopen tijd als benaderbare en actieve wethouder laten zien en ik ben blij dat hij voor de komende periode de kar wil gaan trekken.”